Булінг!

                                       

Увага! Булінг!

Це потрібно знати!

Булінг(від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Як організувати інклюзивне освітнє середовище Булінг у ЗДО може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Хто провокує булінг в дитсадку?
 Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б'ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі. Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі – не має друзів у групі.

                                                

Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок булінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.

4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє відділ поліції та службу у справах дітей.

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.

6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

 

Процедура  подання учасниками освітнього процесу  заяв   

про  випадки  булінгу (цькування)

      Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних,  інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

      Учасником освітнього процесу (педагогічні  працівники, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява про випадок цькування 

 

 

Зразок заяви

                                                                                                                                                                                                                                                     Директору ЗДО                                                                                                                         від  кого ________________

 

ЗАЯВА

    Доводжу  до  Вашого  відома,  що  останнім  часом  моя  донька(син),  ПІБ,  постійно  зазнає  морального  та  фізичного  тиску  з боку (ПІБ  образника).  Прошу  терміново  розібратися  в  ситуації що   склалася.

 

дата                                                                                                                     підпис                





                           Затверджено:
                                                                                                                                       директор ЗДО
                                                                                                                                      "Казка"
                                                                                                                                       с.Санжійка
                                                                                                                                       Рогожинська Н.Ф.


План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в Санжійському ЗДО "Казка" на 2021-2022 навчальний рік.

№п/п

                           Заходи

    Термін виконання

      Відповідальний

1.

Оновлення та опрацювання нормативноправових документів, що забезпечують запобігання та протидію булінгу.

Постійно

Директор ЗДО

2.

Надання психолого – педагогічних послуг особам, які вчинили, стали свідками або постраждалими від булінгу.

За запитом

Вихователі

3.

 Створення безпечного освітнього середовища в закладі, вільного від насильства та булінгу.

Постійно

Директор,

Вихователі,

 логопед.


4.

Консультація для вихователів : «Як вирішувати дитячі конфлікти?»

Вересень

Директор ЗДО

5.

Проведення профілактичної роботи щодо запобігання булінгу в ЗДО.

Систематично

Директор ЗДО, 

вихователі

6.

Групова консультація для вихователів: «Види та форми булінгу»

Жовтень

Вихователі,

логопед

7.

Тренінг для батьків «Вчимося спілкуватися з дитиною».

Листопад

 Вихователі,

логопед.

8.

 Інтегроване заняття для вихователів з елементами тренінгу «Булінг: сутність та ознаки».

Грудень

 Директор 
ЗДО

9.

 Консультація для батьків «Як навчити дитину виражати свій гнів».

Січень

 Вихователі, 

логопед

10.

 Виступи на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу»

 Лютий

 Директор ЗДО,

вихователі

 11.

 Проведення заходів, бесід , що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до інших людей.

 Квітень

 Вихователі,

логопед.

 12.

 Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу (листівки, папки-пересувки, пам'ятки).

 Систематично

 Директор ЗДО,

вихователі





Порядок подання та розгляду
( з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування)
в Санжійському ЗДО «Казка»


1. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу ( цькування ) в ЗДО

здійснюється відповідно до Закону України « Про внесення змін до деяких

законодавчих актів України щодо протидії булінгу ( цькування )» від 18.12.18

№ 2657-VІІІ та з дотриманням конфіденційності.

2. У випадку здійснення булінгу ( цькування ) по відношенню до будь-кого з

учасників освітнього процесу в ДНЗ або підозри чи отримання достовірної

інформації від інших осіб негайно має надійти повідомлення директору

закладу.

3.На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується)

про випадок боулінгу (цькування).

4. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення

комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

5.До складу такої комісії входять: керівник закладу, педагогічні працівники,

практичний психолог, батьки постраждалого та булерів, інші зацікавлені

особи.

 6. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в

паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.




Порядок реагування на доведені випадки
булінгу ( цькування )
та відповідальність осіб,
причетних до булінгу
в Санжійському ЗДО «Казка»

1. Директор закладу розглядає звернення ( письмову заяву ) у

встановленому порядку.

2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка

з’ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то

директор закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів

Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу,

несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення

правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні

правопорушення.



Немає коментарів:

Дописати коментар