Освітня програма

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Санжійський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Казка»


 

 

на 2021 /2022 навчальний рік


Пріоритетні напрямки роботи закладу

Відповідно до статті 22  Закону України «Про дошкільну освіту» ЗДО «Казка» с. Санжійка у 2021/2022 навчальному році спрямовує діяльність на формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля; утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Освітня програма ЗДО «Дитина» на 2021/2022 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України №33 від 12.01.21 року.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Мета освітньої програми:

-        - Збереження самоцінності дошкільного  дитинства;

-       -  Визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості  дитини дошкільного віку;

-       - Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою

Освітня програма містить чотири змістовні частини:

-        - Основні положення;

-      -  Становлення компетентностей дитини під час здобуття дошкільної освіти;

-      - Інваріантний складник розвитку компетентностей дитини;

-      -  Варіативний складник розвитку компетентностей дитини.

7 цінностей в основі освітнього процесу:
-  
визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості;

- щасливе проживання дитиною дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації у житті;

- повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;

- зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;

- цінування життя й благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечного середовища в природному, предметному та соціальному оточенні;

 - розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;

- збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

6 базових принципів реалізації стандарту:

-         демократичність (формування засад демократичного суспільства, де кожен може бути почутим, має право на самовираження та активну участь);

-         рівний доступ до якісної дошкільної освіти кожній дитині, незалежно від місця проживання, фінансового забезпечення чи фізичних/інтелектуальних можливостей;

-         забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору (основи соціальної, екологічної та економічної свідомості, відповідальності за власні дії та їх наслідки для довкілля);

-         міжвідомча взаємодія (співпраця закладів освіти з психологічною, соціальною та медичною службами);

-         державно-громадське та державно-приватне партнерство в організації та  управлінні дошкільною освітою;

-         соціально-педагогічне партнерство громади та всіх учасників освітнього процесу (засновників закладів освіти, батьків або осіб, які їх замінюють, керівників та працівників закладів дошкільної освіти, фахівців, що надають освітні послуги дітям дошкільного віку, інші фахівці).

Основні напрямки роботи ЗДО «Казка» в 2021 – 2022 навчальному році:

-        1. Продовжувати втілювати педагогіку партнерства з родинами та громадкістю щодо надання якісної дошкільної освіти завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, створення відкритих груп в соціальних  мережах.

-            2.    Педагогічний колектив обговорив шляхи підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти за міжнародною методикою ECERS-3. За цією методикою оцінюють не результати дітей, а освітнє середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина. Результати дослідження стануть підставою для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти в України.

-          3. Спрямувати роботу колективу на актуалізацію основних завдань з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров’я дошкільників шляхом ціннісного ставлення до власного здоров’я.

-    4. Сприяти формуванню патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками  національно - патріотичного виховання, духовності, національної свідомості, шляхом співпраці педагогів, батьків та дітей.


Напрямки діяльності закладу:







 


СХВАЛЕНО    

педагогічною радою   

Санжійського ЗДО «Казка»

протокол  № 1

         від «28»серпня 2020

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

Санжійського ЗДО «Казка»

 підпис_______Рогожинська Н.Ф.

 

«28»серпня 2020





ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Санжійський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Казка»


 

 

на 2020 /2021 навчальний рік

  

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» ЗДО «Казка» с. Санжійка у 2020/2021 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма ЗДО «Дитина» на 2020/2021 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає: 

                   загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

                   перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

                   форми організації освітнього процесу;

                   систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Зміст освітньої програми передбачає:

                   формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

                   виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

                   утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

                   розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

                   забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

                   створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних  процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

                   забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

                   створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

                    турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;

                   максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

                   творча організація (креативність) освітнього процесу;

                   варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

                   забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

                   єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

                   забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

                   організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

                   забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

                   корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;

                   підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

                   Організація освітнього процесу в ЗДО у 2020_/2021_ навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної концепції за впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей та створення умов для фізичного, духовного, психічного та соціального благополуччя дітей

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обовязковий мінімум передбачає:

-                     компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

-                     надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

-                     формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

-                     забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
















             

              

Немає коментарів:

Дописати коментар